• شنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
  • اوقات شرعی
  • وضعیت آب و هوا

شهردار یزد تاکید کرد: وظیفه داریم تا شهر یزد را به عنوان برند جهانی به جهانیان بشناسانیم

شهردار یزد تاکید کرد: وظیفه داریم تا شهر یزد را به عنوان برند جهانی به جهانیان بشناسانیم

شهردار شهر جهانی یزد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد با سازمان جهانی تبلیغات (IAA)، تاکید کرد: متعهد هستیم تا فرهنگ صلح و دوستی و فرهنگ زندگی مسالمت آمیز و همچنین استفاده پایدار از انرژی شهر میراث جهانی یزد را به جهانیان بشناسانیم.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی گفت: ماموریت ویژه شهرداری یزد، شناساندن فرهنگ و تاریخ میراث جهانی یزد که در برنامه های ثبت جهانی هم ذکر شده، به جهانیان است.

شهردار شهر جهانی یزد در نشستی که با حضور استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران ارشد سازمان (IAA) در خصوص امضاء تفاهم نامه همکاری با سازمان جهانی تبلیغات در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد، با بیان اینکه متعهد هستیم تا فرهنگ صلح و دوستی، فرهنگ زندگی مسالمت آمیز و همچنین استفاده پایدار از انرژی و سایر اقداماتی که باعث شد بعد از صدها سال خود را به دنیا معرفی کنیم و شهر یزد را به عنوان میراث جهانی بشناساند، اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی 10 ساله بتوانیم ضمن شناساندن یزد به جهانیان، باعث شویم زندگی شهروندان در یزد با همه مؤلفه هایی که دارد نهایتاً ارتقاء پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت عضویت شهر یزد در شوراهای جهانی و همچنین استفاده از ابزارهای بین المللی، تصریح کرد: یزد هر ساله گردشگران بیشتری را به خود جذب می کند و بدین منظور است که عضویت در مجموعه شهرهای پایدار جهان و شهرهای یادگیرنده و همچنین پایتخت کتاب ایران اتفاق افتاده است.

عزیزی خاطر نشان کرد: با امضای تفاهم نامه سازمان جهانی (IAA)، بستر و شرایطی فراهم شود تا از یک مسیر شناخته شده استاندارد، یک نوع مارکتینگ بر روی برند یزد انجام شود.

شهردار شهر جهانی یزد افزود: وظیفه داریم تا به نوعی یزد را به دنیا بشناسانیم و نیازهایی که می توانیم را برای دنیا برآورده سازیم.

عزیزی مفاد این تفاهم نامه را در قالب تجربیات، فرآیند های علمی و عملی تجربه شده عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود: با استفاده از تجربیات کارشناسان این سازمان و مجموعه بزرگ بین المللی، نقشه راهی تدوین و این حرکت فرهنگی و اقتصادی عملیاتی شود.

وی خاطر نشان ساخت: آغاز همکاری با سازمان جهانی تبلیغات بتواند ابزار مناسبی برای رسیدن به اهدافی از جمله ارتقاء شاخص های اقتصادی، فرهنگی و شاخص های مهم شهر میراث جهانی یزد برای برند سازی باشد.

شهردار یزد امضاء تفاهم نامه در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) که یکی از بزرگترین و مهمترین وقایع فرهنگی مذهبی در کشور و به صورت ویژه در یزد اتفاق می افتد را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: دهه محرم و عزاداری مردم استان یزد برای امام سوم شیعیان می تواند شروع و یک بستر مناسبی برای شناساندن بخش مهمی از فرهنگ یزد باشد که به عنوان حسینیه ایران معرفی و شناخته شده است.

عزیزی افزود: این تفاهم نامه بعد از تصویب در شورای اسلامی شهر بتواند چارچوب اولیه تفاهم نامه را که شامل انتقال تجربیات و آموزش ها و شرکت در دوره ها است با گذراندن آنها و رسیدن به نتایج مطلوب، تایید و با تامین منابع مالی، عملیاتی شود.

سازمان جهانی تبلیغات (IAA) در سال ۱۹۳۸ در نیویورک تاسیس شد و با پیوستن ۱۵ کشور پیشرفته صنعتی تا سال ۱۹۵۳، سیر جهانی شدن خود را طی نمود.

در حال حاضر بیش از ۸۰ کشور جهان دارای دفاتر فعال و اکثر انجمن ها، اتحادیه ها، فدراسیون ها و سازمان ها و نهادهای بین المللی حوزه ی بازارسازی، بازاریابی، تبلیغات و رسانه در سطوح ملی، منطقه ای، قاره ای و بین المللی عضو این سازمان هستند. امروزه صنایع، تولید کنندگان و متخصصان بازارسازی و تبلیغات تجاری می توانند از طریق این سازمان به دانش فنی و پشتوانه تجربیات فوق العاده در مسیرهای استاندارد سازی رفتار با جامعه مخاطب دست یابند.

 دفتر نمایندگی سازمان جهانی تبلیغات در جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۴ بر مبنای قوانین موضوعه داخلی و بین المللی تاسیس شده است.

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

آدرس کوتاه :